Recension: Isprinsessan

Titel: Isprinsessan
Serie: Fjällbacka #1
Författare: Camilla Läckberg
Inläsare: Katarina Ewerlöf
Förlag: Bonnier Audio
Längd: 13 timmar och 20 min
Källa: Storytel
Genre: Deckare
Utgiven: 2006
Betyg: 4 av 5

Om boken:

»Huset var ödsligt och tomt. Kylan trängde in i alla vrår. En tunn hinna av is hade bildats i badkaret. Hon hade börjat anta en lätt blåaktig ton. Han tyckte att hon såg ut som en prinsessa där hon låg. En isprinsessa. Golvet han satt på var iskallt, men kylan bekymrade honom inte. Han sträckte ut handen och rörde vid henne. Blodet på hennes handleder hade för länge sedan stelnat. Kärleken till henne hade aldrig varit starkare. Han smekte hennes arm, som om han smekte den själ som nu flytt kroppen. Han vände sig inte om när han gick. Det var inte adjö, utan på återseende.«

Kort om vad jag tyckte om boken:

Detta är första boken av Camilla Läckberg jag har lyssnat på och jag gillade verkligen den. 
Uppläsaren gör ett väldigt bra jobb och har en trevlig röst att lyssna på så hon kan säkert bli en favorit när det kommer till vilka uppläsare jag gillar.
Det jag gillar med boken är handlingen och känslan av att inte veta vem som är mördaren utan att man under berättelsens gång kan välja mellan flera olika.
Nu ser jag framemot att lyssna på andra delen även om det är Ewa Röse som har läst in boken istället för Katarina Ewerlöf.


Rekommenderar för: Alla som gillar filmerna i Fjällbackamorden men inte läst böckerna (jag såg filmerna först) och er som är nyfikna på Läckbergs böcker. 

Kommentarer