Recension: Stanna innan du går

Titel: Stanna innan du går
Serie: Stanna innan du går #1
Författare: Åsa Bonelli
Sidor: 250
Källa: Recensionsexemplar
Köp här: Adlibris | Bokus 
Genre: Feelgood, Roman, Chick Lit
Utgiven: 2015
Betyg: 5 av 5


Från bokens baksida:

Sol, saltstänkta klippor, tångdoftande havsluft och ett trähus på en kobbe strax utanför Möja i Stockholms skärgård. Hit drar Malin sig tillbaka för att läka det trasiga hjärta som exmannen plötsligt lämnade henne med. Här ska hon skriva på uppföljaren till sin roman och äntligen få återse gamla sommarvänner. Men inget blir som hon har tänkt sig.

Malin som alltid varit den duktiga flickan är någon man kan lita på. Som ansedd kulturrecensent och det nya stjärnskottet på den skönlitterära himlen har hon en del att leva upp till. Hon vet vad som krävs av henne och vad hon behöver göra för att behålla den status hon kämpat så hårt för att få.

Det tar bara fyra veckor innan hela tillvaron blir omkullkastad. Och hon vet att hon bara har sig själv att skylla och nu får stå sitt kast. En lång vänskap sätts på prov, förtroenden bryts och hemligheter som legat begravda i årtionden flyter upp till ytan.

Men det finns ingen återvändo för Malin när hon väl fattat beslutet att sätta sig själv i första rummet.

Mitt omdöme:

Denna boken har legat ett tag och väntat på att bli läst men jag har velat vänta tills det perfekta tillfället kom för att kunna ta till mig boken ordentligt. Det perfekta tillfället kom igår när vi skulle iväg och bada på en badplats där jag hellre ville sola och läsa då vi hade riktigt skönt väder.

Boken var riktigt bra och en perfekt bok att läsa nu när det var sommarväder. Det tog cirka 5 timmar att läsa ut den och det var en fantastisk läsupplevelse.

Redan från första sidan kände jag att detta var en bok jag skulle gilla och jag fastnade mycket för Malin speciellt vid "scenen" när hon håller i en flaska och är på ett hotellrum (mer vill jag inte avslöja). 
Alla händelser i boken är välskrivna och jag kände det som att jag fick vara en del av människorna där på den vackra skärgården.

Det är en riktigt bra sommarbok som man allra helst inte vill ska ta slut och på tal om slut, seriöst vilket slut på boken. Jag kände bara att jag behövde andra boken och det nu för jag ville fortsätta läsa om vad som skulle hända men tyvärr så har den inte kommit ut än då Bonelli håller på med den.

Bästa med boken förutom handlingen är hur Åsa Bonelli har lyckats så bra med sin första bok och att den får en till att få tillbaka läslusten :)

Rekommenderar för: Er som vill ha en riktig sommarbok, något att läsa för att få upp läslusten, gillar böcker i genren feelgood och chick lit. Detta är en bok som jag tror att alla gillar när dem läser den :)

Kommentarer