Recension: Royal Wedding

Titel: Royal Wedding
Serie: The Princess Diaries #11
Författare: Meg Cabot
Förlag: William Morrow Paperbacks
Sidor: 435
Källa: Min egen
Köp här: Adlibris | Bokus |CdOn
Genre: YA, New Adult, Contemproary och Chick Lit
Utgiven: 2015
Betyg: 5 av 5

Från Goodreads:

From the #1 New York Times bestselling author of the Princess Diaries series, comes the very first adult installment, which follows Princess Mia and her Prince Charming as they plan their fairy tale wedding—but a few poisoned apples could turn this happily-ever-after into a royal nightmare.

For Princess Mia, the past five years since college graduation have been a whirlwind of activity, what with living in New York City, running her new teen community center, being madly in love, and attending royal engagements. And speaking of engagements. Mia's gorgeous longtime boyfriend Michael managed to clear both their schedules just long enough for an exotic (and very private) Caribbean island interlude where he popped the question! Of course Mia didn't need to consult her diary to know that her answer was a royal oui.

But now Mia has a scandal of majestic proportions to contend with: Her grandmother's leaked "fake" wedding plans to the press that could cause even normally calm Michael to become a runaway groom. Worse, a scheming politico is trying to force Mia's father from the throne, all because of a royal secret that could leave Genovia without a monarch. Can Mia prove to everyone—especially herself—that she's not only ready to wed, but ready to rule as well?

Mitt omdöme:

Äntligen har där kommit en ny bok i denna bokserie som jag läste om för inte så länge sedan och dessutom är det prat om att det ska komma en tredje film.

Min relation till The Princess Diaries var från början att jag tyckte det var väl ok böcker men efter att jag träffade Julia (min fina ängel) och vi pratade om bokserien en hel del så började jag helt plötsligt tycka om böckerna riktigt mycket. 
Under tiden jag läste boken kände jag att jag hade henne sittandes bredvid mig vilket gjorde boken ännu bättre.

I denna bok får vi äntligen uppleva ett väldigt efterlängtat kungligt bröllop mellan två helt fantastiska karaktärer och författaren lyckas verkligen hålla fast mig i boken under läsningens gång på grund av handlingen, speciellt när det kom till den kungliga hemligheten.

Boken bjöd på mycket skratt under läsningens gång då den är rätt humoristiskt och jag gillade att man kunde känna av Mias irritation på allt otrevliga och jobbiga som hände emellan åt då det var så pass bra beskrivning.

Rekommenderar för: Er som antingen gillade eller älskade de andra böckerna i denna serien men se till att ha läst de andra innan ni påbörjar denna.


Rekommenderar inte för: Er som inte gillar denna typen av böcker.

Kommentarer