En smakebit på søndag - 17 maj


Idag är det söndag och efter en dag med barnkalas då bonussonen
fyllde 7 år igår så är det äntligen dags för en smakbit.
Jag vill även passa på att säga grattis till alla norska bokbloggare
på nationaldagen.
Dagens smakbit kommer ifrån en rätt så rolig barnbok.

Om boken:



GANGSTERFARMOR

Bens farmor är precis som vilken farmor som helst. Hon har vitt hår, löständer, hörapparat och lite skägg. Hennes tv är trasig, hon älskar att spela Alfapet och så luktar hon kål. När Ben hälsar på henne känns det som om tiden står stilla. Men en kväll hittar han en gammal kakburk full med halsband, örhängen, armband, ringar – diamanter! Ben inser att hans farmor kanske inte är så tråkig trots allt. Det verkar faktiskt som om hon är en riktig gangster. 






Min smakbit:

"Ett ögonblick såg Ben det framför sig:
Farmor som flög genom luften i en urgammal 
rustning långt inne i djupaste Ryssland.
Det var svårt att tro på, men hur skulle en så gammal, 
liten tant annars ha kunnat få tag i en så förbluffande samling
ovärderliga juveler?"

- s. 50-51 tror jag då det är en e-bok och antalet sidor stämmer inte riktigt överens.

Kommentarer

  1. Verkar helt okej =)
    Kram Cissi som grattar sonen!!

    SvaraRadera
  2. Jag påbörjade just Demon Dentist av samma författare. Jag älskar ju honom i Little Britain så jag hoppas och tror att detta kommer vara lika bra. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Kul att du valde just den! Jag skrev om den på bloggen häromdagen. http://www.boktjuven.com/2015/05/gangsterfarmor.html

    SvaraRadera
  4. Det låter som en underhållande bok :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. *S* En rolig smakbit som kittlade fantasin!

    SvaraRadera
  6. jag tror att många far- och mormödrar har drag av Bens... tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Låter kul! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Kul smakbit och titel! tack för den! :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
  10. Vilken kul titel och säkert bok också.

    SvaraRadera
  11. Verkar rolig! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Låter som en rolig bok :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Den ska jag testa på yngre sonen tror jag!

    SvaraRadera
  14. Kanske kunde vara något för klassen :)

    SvaraRadera
  15. Jag älskar de slutsatser som barn drar :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar