Book haul - vecka 34

Från början var det tänkt att jag skulle spela in detta som video men det blev inte riktigt som jag tänkt mig så ni får nöja er med ett vanligt inlägg i stället.



Under vecka 34 (förra veckan) fick jag hem två paket från förlagen Lind & CO och Alfabeta sen hade min kompis en loppis så jag passade på att införskaffa bland annat tre böcker för 5 kr/st.



Först ut ser ni de två böckerna jag fick av förlaget Lind & CO.




Mitt perfekta liv ville jag jätte gärna läsa då jag har läst hennes första boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig som jag gillade mycket. Omslaget till boken gillar jag riktigt mycket dels för att bokens titel är skriven i rosa färg och sen för jag tycker det är en fin bild på Magdalena Graaf.





Underkastelse - en sexuell självbiografi är en bok som lockade mig mycket dels på grund av att det är en självbiografi och sen omslaget speciellt den rosa rosen (älskar rosa rosor). Boken ska vara en berättelse i samma anda som Femtio nyanser av honom av E.L. James.





Från Alfabeta fick jag de fyra böckerna ni ser nedanför:






Ge mig arsenik verkar vara en riktig tonårsbok för tjejer då det ska vara en roman som vibrerar av ostyriga känslor, som skildrar den tunna linjen mellan vänskap och kärlek. Jag tror den kan vara bra och jag hoppas på att jag gillar den trots att jag inte är en tonårstjej.





Det värsta med min syster verkar vara en bok som jag kan känna igen mig lite i då den handlar om två systrar som är så olika man kan vara. Lillasystern i boken avskyr allt tjejigt precis som jag gjorde när jag var mindre medan storasystern älskar allt tjejigt precis som min tre år yngre lillasyster gjorde och fortfarande gör. 





Familjen Bliss magiska bageri verkar vara en rolig familjebok som är lite hemlighetsfull så det ska bli roligt att läsa den.





Kurt i Kurtby ingår i min kurslitteratur nu när skolan börjar igen så det blev passande dock är jag inget fan av omslaget men hoppas på att det är en OK bok.





På loppisen köpte jag de tre böckerna ni ser nedanför:






Att älska som en porrstjärna är en bok som jag tidigare har läst och jag gillade den mycket så det får bli en omläsning inom kort.





Hårdaste mannen i showbiz har jag försökt få tag i som recensionsex men var slut på förlaget jag tog kontakt med så detta vara väldigt passande. Då jag tycker Ron Jeremy verkar vara en härlig men annorlunda snubbe så ska det bli intressant att läsa om hans liv.





Bergdorfblondiner verkar vara en riktig chick-lit som jag säkerligen kommer gilla att läsa då man får förföras av en smygtitt in i New York-societetens värld av lyx och flärd.





Vad har ni fått för böcker alternativt köpt för böcker under föregående vecka? :)

Kommentarer

  1. Bergdorfblondiner läste jag till en sommarkurs och jag ville helst av allt slänga den boken i väggen :P. Blev så irriterad på den :P

    SvaraRadera
  2. Den var så ytlig och jobbig tyckte jag! Jag ville bara skaka om huvudpersonen så hon förstod något :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar