lördag 22 juli 2017

Recension: Lögner

Titel: Lögner
Serie: Sex nyanser av kärlek #2
Författare: Susanne Ahlenius
Förlag: Hoi Audio
Uppläsare: Callin Öhrvall Delmar
Längd: 44 min
Källa: BookBeat
Genre: Skönlitteratur, novell, 18+
Utgiven: 2017
Finns att köpa (ljudbok):  Adlibris|Bokus
Betyg: 4 av 5


Om boken:

Lögner är andra delen i en serie av erotiska relationsnoveller där vi får följa sex väninnor som alla har problem med kärleken. På ett eller annat sätt.

Cattis är frustrerad, hennes pojkvän John har den senaste tiden jobbat över nästan varje kväll. Hon försöker ignorera magkänslan som vill påskina att han gör något annat. Något hon aldrig kommer att acceptera och när hon av misstag hör honom prata i telefonen förstår hon att han har matat henne med lögner. Lika lätt som man matar en guldfisk.

Lögner får en att göra märkliga saker och för Cattis blir det att utforska känslor hon inte ens vågat tänka än mindre följa tidigare.

Kort om vad jag tyckte om novellen:

Detta var en bra novell men inte lika bra som första delen men jag gillade denna ändå väldigt mycket. 

Lögner hade gärna fått vara lite längre då det kändes som den tog slut väldigt fort och lämnade en med en ge mig mer känsla (i alla fall i mitt fall). Novellen är lätt att hänga med i och håller fast en från första början om man gillar den här typen av noveller.

Precis som i första delen så är det Callin Öhrvall Delmar som har läst in denna novell och hennes berättarröst blir mer och mer behaglig att lyssna på. 

Är du en läsare som gillar erotiska relationsnoveller, gillar Susanne Ahlenius eller bara nyfiken på antingen genren eller författaren så rekommenderar jag dig till att prova på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar