fredag 2 juni 2017

Recension: Svartlistad

Titel: Svartlistad
Originaltitel: Blacklist
Serie: Beautiful Idols #2
Författare: Alyson Noël
Översättare: Frida Lindholm
Förlag: Harper Collins Nordic 
Antal sidor: 334
Källa: Rec-ex från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så mycket!)
Genre: Mystery, YA
Utgiven: 2017
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: av 5

Lite kort om boken:

Layla befinner sig äntligen mitt i en kändisskandal värd att rapportera om. Asters namn syns i varenda tidning även om det inte är den sorts uppmärksamhet hon strävat efter. Tommy har nästan lyckats att fånga sin drömtjej. Allt detta på grund av Madison Brooks försvinnande.

Vad jag tyckte om boken:

Äntligen har jag läst den spännande uppföljaren till Rivalerna som jag tyckte om.

I Svartlistad får vi följa hur karaktärerna Layla, Aster, Tommy och även Ryan försöker få fram vad som egentligen har hänt skådespelerskan Madison Brooks som bara försvann och vem är det egentligen som ligger bakom allt.

Händelseförloppet flyter på bra under bokens gång trots jag tyckte det var lite segt att läsa i början. När jag väl kom in i boken igen så ville jag inte sluta läsa den för det började bli mer och mer spännande.

Nu när jag läst ut denna bok ser jag framemot att få läsa den tredje och sista delen i denna spännande trilogi som jag tyvärr inte vet när den kommer att komma ut.

Jag rekommenderar denna bok till er som gillar att läsa spännande ungdomsböcker och ja, för att få helheten läs första delen som heter Rivalerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar