onsdag 24 maj 2017

Recension: Fångad

Titel: Fångad
Originaltitel: Hardpressed
Serie: Hacker #2
Författare: Meredith Wild
Översättare: Helen Ljungmark
Förlag: Bookmark Förlag
Antal sidor: 278
Källa: Rec-ex från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så mycket!)
Genre: Skönlitteratur, Contemporary, Romance, Adult
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: av 5

Om boken:

Till vilket pris som helst. Erica Hathaway har gjort succé i affärsvärlden och låtit sig förföras av miljardären Blake Landon.

Men när demoner från hennes förflutna kommer ikapp och hotar deras liv och kärlek fattar Erica ett beslut som kommer att förändra allt.

FÅNGAD är en intensivt förförisk berättelse om den nervkittlande maktkampen mellan den ambitiösa Erica och den förslagne hackaren Blake, Vem kan man egentligen lita på i en värld där det enda som räknas är framgång?


Kort om vad jag tyckte om boken:

Äntligen har jag läst den spännande fortsättningen till boken Utvald och jag är inte det minsta besviken då Wild fortsätter att leverera en spännande handling som gör att man inte vill lägga ifrån sig boken.
Jag fick hem boken igår och påbörjade den direkt och läste även ut den igår (så bra var den). 

Utöver den spännande handlingen så bjuds det även på intriger, dramatik och mycket mer vilket jag gillar i den här typen av böcker. 
Ett plus är att språket i boken inte känns så grovt som i t ex Fifty Shades-böckerna och jag kan mycket väl förstå varför Wilds böcker får högre betyg än just E.L. James böcker.

Nu ser jag bara framemot nästa delen som jag hoppas kommer att översättas till svenska annars får jag läsa den på engelska.

Boken Fångad rekommenderar jag till alla som är ett fan av böcker i genre adult/romance och gillar böcker som t ex Calendar Girl av Audrey Carlan och Fifty Shades av E.L. James.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar