Recension: Calender Girl: Januari

Källa: BookBeat-appen
Genre: Skönlitteratur, Romance, Erotic, Contemporary
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 5 av 5

Om boken:

Det är väldigt enkelt. Jag behövde pengar. Mycket pengar. En miljon dollar för att vara exakt. Tidsfristen var ett år. Jag hade tolv månader på mig att betala, annars skulle min pappa bli dödad. När man ställs inför ett ultimatum som det här, gör man vad man måste göra. Och det är precis vad jag gjorde. Mia Saunders har knappt hunnit flytta till Los Angeles innan hon får beskedet att hennes pappa har blivit grovt misshandlad för att han inte betalat en enorm spelskuld. Och inte nog med det, det är hennes ex-pojkvän Blaine som står bakom misshandeln och utpressningen. Mia ser en enda lösning, och det är att börja jobba på hennes mosters företag Exquisite Escorts. Uppdraget: att tillbringa en månad åt gången tillsammans med rik man och vara hans dejt i alla sorters sammanhang. En rik man som hon dessutom inte behöver ligga med om hon inte själv skulle vilja. Det skadar förstås inte att den första killen är en het Hollywood-regissör. Del 1 - Januari.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Jag har sett att en del har läst denna bokserien om eskortflickan Mia Saunders och tyckt om den samt jämfört den med Fifty Shades-serien så kände mig tvungen att ge den en chans till att påbörja den när jag såg den i appen BookBeat.

Mitt beslut att påbörja den gav mig ingen besvikelse utan snarare tvärtom. Jag gillade den väldigt mycket och gillar den betydligt mer än Fifty Shades då den inte är lika grov och att karaktären verkligen gör det hon vill men inte mer än så. Missförstå mig inte för jag gillar Fifty Shades-serien men det är befriande att läsa den här genren utan att det är ren och skör dominans som många böcker idag innehåller.

Uppläsaren gör ett bra jobb och har en behaglig röst att lyssna på vilket för mig är väldigt viktig när jag ska lyssna på en bok så jag hoppas att det är en och samma uppläsare under seriens gång.

Tyckte man att böckerna i Fifty Shades var lite för mycket men gillar genren än då så kan detta vara en perfekt bok för en.
Här är en lagom mängd av både erotiskt och kärlek.