Recension: Disa

Titel: Disa
Serie: Sthlmqueens #1
Författare: Denise Rudberg
Uppläsare: Callin Öhrvall Delmar
Förlag: Bonnier Audio (fysisk exemplar Forum)
Längd: 5h 51 min
Källa: Storytel
Genre: YA, 15+, Feelgood, Chick lit
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 4 av 5


Om boken:

Disa börjar snart sitt nya jobb på en reklambyrå. Hon och de två bästa vännerna Simone och Mercedes är Sthlmqueens, ett kompisgäng som hängt ihop i flera år. Väninnorna betyder allt för Disa och livet är för det mesta en fest. Men allt är inte glammigt i hennes liv. Först dyker Theo upp och allt blir bara rörigt. Sedan kommer problemen på löpande band och till slut rämnar fasaden. En gripande och underhållande roman om en vänskap som består när livet rasar och alla andra sviker.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Detta är första gången som jag har kommit i kontakt med något som Denise Rudberg har skrivit efter att ha läst första delen i Baristas (som jag inte alls gillade).
Jag har hört många delade åsikter om hennes skrivande (främst böckerna för äldre läsare) och upplever henne som en författare som du antingen gillar eller inte alls tycker om så jag har inte riktigt vågat ge mig på någonting annat hon har skrivit förrän nu.

Disa är en bok som jag var lite nyfiken och kände skulle gå lätt att lyssna på vilket den var då jag gillade uppläsaren.
Handlingen genom bokens gång var lätt att hänga med i och en del av allt som händer var även igenkännande från verkliga livet som man kan identifiera sig med vilket var ett stort plus.


Jag ser framemot att lyssna på nästa del som ska handla om Simone som kommer ut den 31/5 i år med samma uppläsare som till denna.


Jag rekommenderar boken till alla unga/vuxna som är nyfikna på Denise Rudberg skrivande när det kommer till genren unga vuxna då denna tilltalade mig mer än vad jag trodde att den skulle göra.

Kommentarer