måndag 20 februari 2017

Recension: The Day Before

Titel: The Day Before
Serie: -
Författare: Lisa Schroeder
Förlag: Simon Pulse
Antal sidor: 307
Källa: Bokhyllan
Genre: YA, Contemporary, Poetry
Utgiven: 2011
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 3 av 5


Om boken:

One moment can change everything.

Amber’s life is spinning out of control. All she wants is to turn up the volume on her iPod until all of the demands of family and friends fade away. So she sneaks off to the beach to spend a day by herself.

Then Amber meets Cade. Their attraction is instant, and Amber can tell he’s also looking for an escape. Together they decide to share a perfect day: no pasts, no fears, no regrets.

The more time that Amber spends with Cade, the more she’s drawn to him.  And the more she’s troubled by his darkness. Because Cade’s not just living in the now—he’s living each moment like it’s his last.



Kort om vad jag tyckte om boken:

Denna bok har stått väldigt länge i bokhyllan (säkert lite mer än 4 år) av någon anledning.

Boken är skriven på ett väldigt speciellt sätt nämligen den är skriven på vers och räknas därför som en poesi bok.
Att läsa den har gått lite från och till då jag emellanåt tyckte det gick så segt och att det i början kändes konstigt men jag gav inte upp vilket jag är glad för då den var ju faktiskt bra. Dock var den inte så mycket mer än bra tyckte jag men det kanske beror på ovana att läsa denna typ av bok.

The Day Before var mitt val till februarimånads läsutmaning som var att man skulle läsa poesi som var skriven efter 2010.

Läsutmaningen är att man ska läsa minst en barn/ungdomsbok i månaden utifrån ett särskilt tema.

Nästa månad ska man läsa en spänningsroman som antingen är skriven som en barnbok eller en ungdomsbok så om ni har några tips tar jag tacksamt emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar