onsdag 25 januari 2017

Recension: Lyckostarnas klubb

Titel: Lyckostarnas klubb
Serie: -
Författare: Elisabeth Andersson
Förlag: Bokfabriken
Antal sidor: 280
Källa: Rec-ex från förlaget (tack så oerhört mycket)
Genre: Feelgood-roman
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 5 av 5


Om boken:

Lotta, 39, är nyhetsredaktör på teve. Jenny, 30, jobbar som copywriter på reklambyrån Behappy. Bibi, 60, är marknadschef på bokförlaget Ramstedts. Alla tre har superkoll på jobbet, men de har inte lika bra koll på sin vikt.

Lotta, Jenny och Bibi blir medlemmar samtidigt på bantningssajten Smaldirekt.nu och får kontakt när de inser att de har en gemensam nämnare kärleken till ostbågar. Efter lite trevande chattande på nätet bestämmer de sig för att träffas och bildar Lyckostarnas klubb. Där stöttar de varandra inte bara till att gå ner i vikt. I takt med träffarna och tappade kilon vågar de också ta nya steg i livet. Till slut leder en träff med Lyckostarnas klubb till att en ostbåge åstadkommer den kanske mest oväntade förändringen i Lottas, Jennys och Bibis liv.

Lyckostarnas klubb är en feelgood-roman om tre kvinnors jakt på den smala lyckan i livet.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Detta är en bok som jag kände bara var ett måste att läsa efter att ha läst om den hos förlaget.

Boken var riktigt bra tyckte jag och visst kunde även jag känna igen mig speciellt med vägning och förälskelsen till ostbågar.

Den är lätt att läsa, innehåller precis lagom dos av kärlek, vikttema och lite drama och något som jag verkligen gillar är att den passar läsare i olika åldrar (jag gav mitt exemplar till min svärmor då hon också har en förkärlek till ostbågar och gillar feelgood-romaner).

Det tog mig endast några timmar totalt att läsa ut denna bok då den var lättläst och så passa bra att jag knappt ville lägga ifrån mig den.


Jag rekommenderar den till alla läsare i olika åldrar från 18+ som gillar att läsa den här typen av romaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar