lördag 16 juli 2016

Recension: Rivalerna

Titel: Rivalerna
Original titel: Unrivaled
Serie: Beautiful Idols #1
Författare: Alyson Noël
Översättare: Frida Lindholm
Förlag: HarperCollins Nordic
Antal sidor: 335
Källa: Recensionsexemplar från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så oerhört mycket!)
Genre: YA, Contemporary
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris | Bokus 
Betyg: 5 av 5

Om boken:

Layla Harrison vill inte fördriva dagarna med strandhäng längre, hon vill ägna sig åt grävande journalistik. Aster Amirpour vill bara skrika rakt ut nästa gång en casting-ansvarig säger vi behöver folk med olika bakgrund, men inte din bakgrund den här gången. Tommy Phillips har siktet inställt på en tolvsträngad gitarr som ska ta honom hela vägen till kändisskapet och samtidigt hjälpa honom att få kontakt med sin berömda och frånvarande pappa.

Madison Brooks däremot, hon tog kommandot över sitt öde för länge sedan. Hon är Hollywoods hetaste stjärna och vilka eller hur många hon har krossat på sin väg mot toppen är inget som bekymrar henne. Åtminstone inte förrän Layla, Aster och Tommy dyker upp i Los Angeles glittrande och glamorösa nattliv. De tre lockas in i en tävling där de ska marknadsföra Hollywoodmagnaten Ira Redmans klubbar. Madison Brooks namn står överst på listan över kändisar de ska försöka få dit.

Men när hon plötsligt försvinner ställs allt på ända. Alla tre blir misstänkta och de trasslar in sig i en härva av lögner.
 
Kort om vad jag tyckte om boken:

Boken var en riktigt bra och relativt spännande ungdomsbok som jag inte ville lägga ifrån mig när jag väl påbörjade den.
Detta är första boken jag läser av författaren Alyson Noël och har lagt en beställning på biblioteket efter en av hennes andra böcker, Evermore.

Handlingen i boken flyter på bra och den är välskriven.
Rivalerna är uppdelad så att varje "kapitel" är avsnitt om antingen Madison, Layla, Aster och Tommy vilket kanske kan vara förvirrande till en början men det ändras sen ju mer man läser i den.

När jag hade läst ut boken så kände jag att jag behövde andra delen direkt men den beräknas att komma först nästa år någon gång så ni kan säkert räkna ut hur det känns.

Älskar man ungdomsböcker som Gossip Girl, It Girl, Pretty Little Liars och liknande så ska man definitivt ge sig på denna bok för man blir inte besviken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar