fredag 17 juni 2016

Recension: Tiggaren

Titel: Tiggaren
Serie: Emma Sköld #5
Författare: Sofie Sarenbrant
Förlag: Bookmark förlag
Antal sidor: 388
Källa: Recensionsexemplar från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så oerhört mycket!)
Genre: Deckare
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Adlibris | Bokus 
Betyg: 5 av 5

Från bokens baksida:

Minnesstunden är känslosam. En ung kvinna är död, under ofattbara omständigheter. Men i bakgrunden befinner sig en person som intensivt betraktar de sörjande, mån om att själv inte bli sedd.

Samtidigt faller Stockholms tiggare offer för vad som verkar vara en psykopatisk seriemördare. Polisen famlar i mörkret - och den enda personen som kan stoppa morden måste göra allt för att stanna i det fördolda.


Kort om vad jag tyckte om boken:

Jag tyckte detta var den bästa boken i serien om Emma Sköld och det var en riktig bladvändare även om jag har tagit tid på mig att läsa den, men det handlade om att jag inte ville den skulle ta slut.

Boken var lätt att läsa då den var välskriven tyckte jag precis som hennes andra böcker har varit. 
Det jag gillade mest med boken var handlingen, att den var spännande och lite överraskande med vissa delar under läsningens gång.

Har man inte läst de andra böckerna i serien Emma Sköld tycker jag man kan göra det först men den funkar absolut att läsa utan att ha läst de övriga fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar