onsdag 27 januari 2016

Recension: Här och nu

Titel: Här och nu
Serie: -
Författare: Eva Ludvigsen
Förlag: Idus 
Antal sidor: 424
Källa: Recensionsexemplar från författaren i utbyte mot ärlig recension (tack så oerhört mycket!)
Genre: Romans
Utgiven: 2014
Betyg: 5 av 5

Om boken:

Här och nu är en tänkvärd kärleksroman om att våga utmana det förflutna för att få en framtid. Om att aldrig ge upp, att lita blint på kärleken och att alltid välja livet. I alla lägen - även mot alla odds.

"Var det här du var hela tiden?" Som tur var uttalade Ingrid inte orden högt när hon krockade med cowboyen Nate på en hästgård i Montana så att vedträn ven genom luften. Som svar fick hon: "Vad tar du dig till, människa?" 
På granngården bor Nate vars inre frusits till is sedan hans ungdomskärlek tackat nej till hans frieri. Även om den karga ytan ryter vid närkontakt är han attraherad av den sprudlande svenskan med det porlande skrattet. Han har bara glömt hur man söker kontakt. 
Det gemensamma intresset för fotbollen för ut paret i gnistrande närkamper men det är först när ett barn anländer till världen som deras vänskap förvandlas till en virvlande kärlekssaga. Tills det förflutna kommer ifatt, missförstånden läggs på hög och planet till Sverige lyfter och tystnaden lägger sig. 

Först när livet ställs på sin spets strider de för sin kärlek - mot alla odds.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Denna bok påbörjade jag idag på morgonen (blev dagens tågbok och lunchbok) och avslutades nu under kvällen då jag inte kunde lägga ifrån mig den.

Jag älskade denna bok och under bokens gång har man kunnat se mig skratta, gråta och även lite smått irriterad på Nate (som jag för övrigt älskade).
Boken innehåller mycket kärlek samtidigt som den bjuder på en del tårar i alla dess like och olika tankeställare som till exempel hur viktigt det faktiskt är att inte ge upp utan att fortsätta/börja kämpa för det man vill.

Det är en lättläst bok som inte tog överlag många timmar att läsa ut då man knappt ville lägga ifrån sig den för den är faktiskt så bra och något jag gillade var att hur lätt man kunde försvinna in i denna värld då allting kändes så verkligt och bra beskrivit. 

Älskar man böcker i genren feelgood och romans så rekommenderar jag verkligen denna bok till er i hopp om att ni kommer att älska den lika mycket som jag gör.

Återigen ett stort tack till Eva Ludvigsen för detta fantastiska recensionsexemplar och även om året bara har börjat, eller ja, vi går snart in i andra månaden så kan jag säga att detta kommer vara en av de bästa böckerna jag har/kommer att läsa under detta år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar