Recension: Girl Alone

Titel: Girl Alone
Serie: -
Författare: Cathy Glass
Inläsare: Denica Fairman
Förlag: Harper Collins
Längd: 8 timmar och 58 min
Källa: Storytel
Köp här: Adlibris | Bokus 
Genre: Biografi
Utgiven: 2015
Betyg: 5 av 5

Om boken:

This is the true story of Joss, 13 who is angry and out of control. At the age of nine, Joss finds her father’s dead body. He has committed suicide. Then her mother remarries and Joss bitterly resents her step-father who abuses her mentally and physically. Cathy takes Joss under her wing but will she ever be able to get through to the warm-hearted girl she sees glimpses of underneath the vehement outbreaks of anger that dominate the house, and will Cathy be able to build up Joss’s trust so she can learn the full truth of the terrible situation?

Kort om vad jag tyckte om boken: 

Cathy Glass är en av mina favoritförfattare och jag har läst/lyssnat på alla hennes böcker om de fosterbarn hon har tagit hand om.
Precis som alla hennes andra böcker så älskade jag även denna berättelsen och den berörde mig otroligt mycket. Joss hade en hemsk bakgrund och var inte den lättaste att ta hand om vilket inte var så ovanligt jämfört med de andra fosterbarnen jag har läst om.

Rekommenderar för: Alla som älskar biografier och är nyfikna på hur det kan vara att ta hand om ett fosterbarn.

Kommentarer