Recension: Slända i bärnsten

Titel: Slända i bärnsten
Serie: Outlander #2
Författare: Diana Gabaldon
Förlag: Bookmark
Sidor: 798
Källa: Recensionsexemplar (Tack så mycket!)
Köp här: Adlibris | Bokus | Cdon
Genre: Romance, Historical Romance, Adult
Utgiven: 2014
Betyg: 4 av 5

Om boken:

Skottland 1968 Paris 1744 

Claire Randall gav sin kropp och sitt hjärta till Jamie Fraser. Hon älskade den skotske klanledaren passionerat och bortom allt förnuft. Och hon älskar honom fortfarande hon kan inte glömma honom. Tillsammans reser de till Frankrike för att rädda Skottland från undergång. Deras mål är att hindra Bonnie Prince Charlie att få fram pengar till det tragiska fälttåget mot engelsmännen. De möter intrigerna vid Solkungens hov och
tvingas kämpa för sina liv och för sin kärlek. De tror att kärleken kan klara allt men Claire lämnar Jamie; hon överger sin älskade för att rädda deras ofödda barn. Hon måste vinna honom igen.

Över en halv miljon svenskar har läst Diana Gabaldons episka kärlekssaga:
Främlingen, Slända i bärnsten, Sjöfararna, Trummornas dån, Det flammande korset, Snö och aska, Som ett eko och Skugga av svek. 

Vad jag tyckte om boken:

Detta är andra boken i Outlander-serien som består av totalt sju böcker och finns även som tv-serie (har inte sett tv-serien än).

Boken har en bra handling men emellan åt kändes den lite seg så jag lät den ligga ett par månader tills jag fick hem del 3-5. Att låta boken ligga under ett par månader och sedan plocka upp den igen visade sig vara ett bra beslut då jag sträckläste det sista av boken och gillade den riktigt mycket helt plötsligt.

Det jag gillar mest med boken är att få läsa om Jamie och Claires äventyr och det jag gillade lite mindre med boken var att läsa om Claire i sin riktiga tid även om det visade sig vara intressant emellan åt.

Om ni undrar över huruvida jag kommer att fortsätta läsa alla böcker i serien eller avsluta serien mitt i så är mitt svar att jag har bestämt mig för att inte ge upp bokserien utan fortsätta att läsa och hoppas på att den fortsätter vara bra. 
Tredje boken påbörjades samma dag som jag läste ut denna bok men då den är tyngre/tjockare så tänker jag varva den med någon annan bok också.


Kommentarer