En smakebit på søndag - 3 maj


Idag är det söndag och dags för en smakbit.
Dagens smakbit kommer inte ifrån en bok av Cathy Glass 
utan av Eva Ludvigsen, en författare jag aldrig har hört talas
om innan men har blivit nyfiken på.

Om boken:

Här och nu är en tänkvärd kärleksroman om att våga utmana det förflutna för att få en framtid. Om att aldrig ge upp, att lita blint på kärleken och att alltid välja livet. I alla lägen – även mot alla odds.

”Var det här du var hela tiden?” Som tur var uttalade Ingrid inte orden högt när hon krockade med cowboyen Nate på en hästgård i Montana så att vedträn ven genom luften. Som svar fick hon: ”Vad tar du dig till, människa?” På granngården bor Nate vars inre frusits till is sedan hans ungdomskärlek tackat nej till hans frieri. Även om den karga ytan ryter vid närkontakt är han attraherad av den sprudlande svenskan med det porlande skrattet. Han har bara glömt hur man söker kontakt. Det gemensamma intresset för fotbollen för ut paret i gnistrande närkamper men det är först när ett barn anländer till världen som deras vänskap förvandlas till en virvlande kärlekssaga. Tills det förflutna kommer ifatt, missförstånden läggs på hög och planet till Sverige lyfter och tystnaden lägger sig.

Först när livet ställs på sin spets strider de för sin kärlek – mot alla odds.

Min smakbit:

"Hörde jag rätt? Vill du åka ut i världen och leta efter din blivande man?"
Vinglaset hade fastnat halvvägs till munnen under tiden Ingrid berättade om sin plan.
Sandra stirrade på sin väninna på andra sidan köksbordet.
Det var första fredagen på flera veckor som de hittat en gemensam lucka i kalendern.
"Allvarligt talat, det låter som början på en dålig prinsess-saga. Få halva kungariket på köpet och allt det där." 
Hon tog en klunk, lät vinet skölja gommen innan hon svalde.
"Varför kan du inte bara hitta honom här? Det finns massor av killar i Uppsala."

- s.11 kapitel 1!

Kommentarer

  1. Tack för smakbit! Är väl inte så vidare värst förtjust i kärleksromaner, men kombinationen att våga utmana det förflutna och aldrig ge upp låter ju fint! ;)

    SvaraRadera
  2. Det här var sannerligen en ny författare för mig, va spännande.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Ny bok och ny författare för mig.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  5. Jag har hört lite om den här boken och funderar lite om att läsa den. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten, den gillade jag. Men framsidan ger mig helt andra associationer!

    SvaraRadera
  7. Jag är hel säker på att det där med att leta efter sin stora kärlek är dömt att misslyckas. Den dyker upp när man slutar leta :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Helt ny för mig :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Låter inte som en bok för mig, men tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. helt okänd titel för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Den ska jag läsa inom kort! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar