lördag 11 april 2015

Recension: How to Hook a Bookworm

Titel: How to Hook a Bookworm
Bokserie: How to (#3 av 3)
Författare: Cassie Mae
Förlag: Cookie Publishing
Sidor: 294
Källa: Min egen
Köp här: Amazon
Genre: Chick lit, YA, Contemporary, Romance
Utgiven: 2015
Betyg: 5 av 5

Om boken:

Getting kissed for a birthday present should not be a big deal. Especially for Brea Mason, who doesn’t think of her best friend, Adam Silver, in any way other than… well, a friend. But after the liplock she can’t seem to get him off her mind. And she has to, because Adam is a senior while she’s stuck in high school for another two years. 

Then BAM, the perfect distraction comes along in the form of a new, hot sophomore who actually seems interested in Brea, despite her anti-social personality. And with the stress at home, stress at school, and ignoring the reality of all her friends leaving come June, Brea welcomes the distraction.

But when she sees four fat Fs on her report card, Brea needs a study buddy, and the best candidate is Adam, book nerd and math whiz. So she enlists his help, hoping the birthday kiss was just a fluke. After all, she has a boyfriend now. It should be easy to ignore the butterflies and fizzy feelings that arise with the bookworm… right? 

Vad jag tycker om boken:

Detta är tredje och avslutade delen i How to trilogien och denna var minst lika bra som de två första delarna vars recensioner du hittar här och här.

Huvudkaraktären i den här boken är Levis lillasyster Brea som vi fick lära känna i andra boken som lite revoltande och gör vad hon känner för precis som Sierra en gång har varit.

I denna bok har vi en rätt så osäker tjej som inte vet riktigt vad det är hon vill med till exempel killar och vi får ett kärt återseende från såväl Sierra som Zoe vilket en del kanske hade stört sig på men det är inget jag stör mig på då det gör boken ännu bättre.

Med tanke på att detta är tredje och sista delen så händer här en hel del och en del från första samt andra boken fullföljs i denna.
Boken lämnade mig ledsen då jag ville ha mer från de fantastiska karaktärer som man lärt känna under läsningens gång och inte fick något direkt avslut så jag hoppas på att det kommer att komma mer om karaktärerna på ett eller annat sätt (som t ex short stories eller ytterligare en bok).

Rekommenderar för: Er som läst de två första delarna i trilogin och precis som mig älskade dem.

Rekommenderar inte för: Er som inte är intresserad av denna genren och rent allmänt inte gillar ungdomsböcker.


Minnesvärt citat: "You're supposed to be in class," I breathe out between stifled sobs.
His arms tighten around me. "When your friend texts you that someone very important is having a rough 
day, you drop everything that is less important."

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har taggat dig i Libester Award i detta inlägget (http://alexbokhylla.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html). Gör den om du vill, orkar och när du har tid! :)

    SvaraRadera