Liebster Award 2015

Jag blev taggad av Alexandra i en Liebster Award! 


Regler:

Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare 
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.




1.             Vilken är den bästa boken du läst hittills i år?
Detta är en svår fråga att svara på då jag har läst så många bra böcker redan men kan rekommendera böckerna av Cathy Glass och Hon ville ju av Pernilla Gesén.

2.             Bästa boksnackset (alltså, att äta på när du läser)?
Mitt bästa boksnacks måste vara någon god frukt eller gott choklad.

3.             Hur många böcker har du köpt/fått hittills i år? 
Jag vet faktiskt inte svaret på denna frågan men skulle tippa på runt 20 kanske.

4.             Kommer du att gå på Bokmässan i år? Kan vi hälsa på varandra då? 
Jag hoppas på att jag kan gå på detta årets Bokmässa och är jag där kan vi absolut hälsa på varandra.

5.             Hur många blommor har du?
Tre och med de torkade så har jag 6 stycken.

6.             Bästa platsen att läsa på i hemmet? 
Jag älskar faktiskt att läsa i badet och ute på balkongen.

7.             Vad är viktigast - känslan av ett omslag/bok eller det visuella? 
Det kan jag inte välja mellan faktiskt.

8.             Spelade du någon sorts sport när du var yngre? Har du fortsatt? Har du kanske börjat med en? 
Jag spelade fotboll och innebandy sen utövade jag lite dans, kick-boxning, kung-fu och boxning men inget jag fortsatte med men är sugen på att börja dansa igen.

9.             Vilken är din favorit-TV-serie?
En av alla mina favoriter är Castle.

10.         Om du fick ställe en enda fråga till din favoritförfattare, vilken fråga skulle det vara, till vem, och varför? 
Detta är en svår fråga att svara på så jag väljer att återkomma med den när jag har kommit på något svar.

11.         Vilken bok behöver få flertalet uppföljare (här gäller inte böcker som har uppföljare planerade men inte utkomna)?
Jag tycker How to- trilogin kan få utöka med ytterligare en bok till och sen hoppas jag på att Elisabeth Akteus Rex väljer att släppa någon mer bok om hennes karaktär Emelie Törnqvist då jag känner att det inte räcker med tre böcker om henne.


1.      Vad läser du just nu?
2.      Vilken är din favoritbok genom tiderna?
3.      Vad väljer du: läsa boken först och sedan se filmen eller tvärtom?
4.      Vem är din favoritförfattare?
5.      Om du fick ge mig ett tips på en bok som du tycker jag måste läsa vilken skulle det i så fall vara och varför?
6.      Vad fick dig till att börja bokblogga?
7.      Vilken är bästa filmen som är baserad på en bok?
8.      Vad är det bästa med att bokblogga?
9.      Vilken bok har stått längst i din bokhylla?
10. Vet du någon bok som du gillade men som andra inte alls gillade? Om ja, vilken var det och varför gillade du den?

11. Har du någon bok som du har sagt att du ska läsa men inte gjort än? Om ja, vilken bok då?




Kommentarer

  1. Kul att bli taggad, tack! Ska försöka få gjort den i veckan som kommer. :)

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för taggningen! :D
    Vi ska göra den så fort vi får tid!
    Får man lov att ändra strukturen på reglerna (typ sätta de i punktform)? ^^

    SvaraRadera
  3. Nu har jag faktiskt kommit så långt som att svara på dina frågor också. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar