onsdag 25 mars 2015

Recension: Hungriga hamsterns återkomst

Titel: Hungriga hamsterns återkomst
Originalets titel: Return of The Hungry Hamster
Bokserie: Zombie djur (Undead Pets)
Författare: Sam Hay
Illustrationer: Simon Cooper
Förlag: Berghs förlag
Källa: Min egen
Köp här: Adlibris |Bokus |CdOn
Genre: Slukarålder: 9-12 år
Utgiven: 2014
Betyg: 5 av 5


Om boken:

Joe är en helt vanlig kille ända tills den dagen då han får en mystisk, magisk egyptisk amulett i sin hand: Den gör honom till alla zombiedjurs beskyddare! Och plötsligt har han fått en spritt språngande galen gnagare på halsen! En hamster som går igen för att han inte funnit frid på andra sidan. Och nu behöver han Joes hjälp för att komma dit...


Vad jag tycker om boken:

Detta är en bok som jag valde att läsa för min bonusson en kväll förra veckan när det var läggdags och när han hade somnat till boken bestämde jag mig för att fortsätta läsa den för mig själv.
Jag tyckte boken var väldigt bra och humoristisk så den passar båda stora och små vilket är perfekt för föräldrar som läser för sina barn då det inte blir någon tråkig upplevelse för dem vuxna.
Då jag har läst ut boken själv och den inte är färdig utläst så får antingen jag eller sambon fortsätta läsa den för sonen så att han och sambon får reda på hur den slutar då de båda uppskattade boken.
Jag ser framemot att fortsätta läsa andra och tredje delen nu efteråt och jag hoppas på att de fortsätter att hålla sig bra samt att fjärde och femte delen kommer att komma ut på svenska.

Rekommenderar för: Er som är föräldrar och älskar att läsa en bra bok för ert barn när det är läggdags men även för er som inte är föräldrar men kan tänkas uppskatta en bra barnbok.

Rekommenderar inte för: Här har jag definitivt inget svar då jag tyckte boken var riktigt bra och rolig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar