söndag 22 mars 2015

En smakebit på søndag - 22 mars



Efter ett långt uppehåll med bloggandet så är det äntligen dags för en smakbit i bloggen igen.


Om boken:

Hårresande roligt med husdjuren från andra sidan graven!

Joe är en helt vanlig kille ända tills den dagen då han får en mystisk, magisk egyptisk amulett i sin hand: Den gör honom till alla zombiedjurs beskyddare! Och plötsligt har han fått en spritt språngande galen gnagare på halsen! En hamster som går igen för att han inte funnit frid på andra sidan. Och nu behöver han Joes hjälp för att komma dit...
Drastisk humor och roliga bilder.

Min smakbit:

Plötsligt började en idé ta form i Joes huvud. 
En hamsterexpert - det var vad Oliver behövde.
Någon som kunde förklara varför "Klimpen" hade blivit smal.
Någon som kunde komma hem till honom och ge honom goda råd.
"Jag tror att jag har en plan," sa Joe långsamt.
Klimpen slutade tugga.
"Jag ska bli expert på hamstrar. Jag tänker lära mig allt om dem.
Och sedan ska jag erbjuda mig att göra hembesök hos Klimpen och kolla varför
han gått ner i vikt."
"Men Klimpen går inte ner i vikt, pappskalle!" pep Klimpen. 
"Det är ju jag som är Klimpen!"

-s. 65

Jag tycker att detta verkar vara en rolig bok för både barn och vuxna
då den är skriven på ett lätt sätt samt innehåller mycket humor.
Vi alla tre här hemma har fått en hel del skratt när vi har haft hög läsning.

Är ni nyfikna på vad andra läser denna söndag så klicka dig in 






10 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en rolig bok! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. låter som något annorlunda! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade högt åt den boken och barnen gillade den också! :)

    SvaraRadera
  4. Det hørtes ut som en morsom bok. Håper du koser deg med den!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som en riktigt rolig och mysig bok. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Virker som en artig bok, takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Verkar rolig. ;)

    SvaraRadera
  8. Det verkar vara en kul bok :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Zombiedjur... man undrar lite vad de ska hitta på härnäst :) Låter i alla fall kul!

    SvaraRadera