Recension: Förskval | Efterskalv


Boktitel: Förskalv|Efterskalv


Originaltitel: Afterburn|Aftershock


Serie: -


Författare: Sylvia Day


Utgivningsdatum: 2014


Förlag: Harlequin


Antal sidor: 270


Källa: Recensionsexemplar från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så mycket!)



Betyg: 5 av 5


Genre: Romance, Adult Fiction, Chick Lit 





Handling:


Blanda aldrig affärer och nöjen. Släpp aldrig in politik i sovrummet. 

På sätt och vis gjorde jag både och när jag lät Jackson Rutledge bli min älskare. Jag kan inte säga att jag inte blivit varnad. 



Två år senare kom han tillbaka och stegade rakt in i en förhandling som jag arbetat hårt med. Under handledning av Lei Yeung, en av de skarpaste affärskvinnorna i New York, hade jag snappat upp ett och annat sedan Jax försvann. Jag var inte längre den unga kvinna han en gång lärt känna, men han hade inte förändrats alls. Till skillnad från förra gången våra vägar korsades visste jag precis vad jag kunde förvänta mig, och hur beroendeframkallande hans beröring kunde vara. 



Den inre cirkeln av glamour, sex och privilegier var Jax lekplats - men nu kunde jag spelets regler. I den stenhårda affärsvärlden är det bara en sak som gäller: Håll dina fiender nära och dina före detta älskare ännu närmare ...



Kort om vad jag tyckte om boken:


Detta var två riktigt bra böcker och jag tyckte att dessa var de bästa jag har läst av författaren Sylvia Day (författare till bland annat Crossfire-serien).


Språket är bra och ibland lite grovt men det är inget nytt när det kommer till Sylvia Days böcker, av de jag har läst.



Enda nackdelen med dessa två böcker är att jag ansåg att de var förkorta och förtjänar åtminstone en del till speciellt med tanke på hur Efterskalv slutade.



Gillar man böcker i klass med Fifty Shades & Crossfire-serien så är detta verkligen en bok för er :)

Är du däremot en person som kanske är "allergisk" mot Fifty Shades så rekommenderar jag inte denna bok till er.

Kommentarer