En smakebit på søndag - Facebookpolisen







Nu är det söndag vilket innebär att det är dags


för en smakbit.





Smakbiten jag bjuder på idag kommer ifrån en bok


som jag verkligen gillar och är glad över att ha fått tag i.










Ett litet tips till ungdomar. Om du är 16 år gammal, berusad och håller i en petflaska full med sprit är det inte särskilt smart att skrika FUCK THE POLIS när vi går förbi. Om du ändå tänker göra det, se då till att du kan springa hyfsat fort! Jag vet inte vad som var mest pinsamt för killen som gjorde det i natt, att han blev fångad av en 40 år gammal polis i full utrustning eller att hans mamma kom till polishuset för att hämta honom kl. 03.00?/Scott





Denna smakbit möts man av på bland annat första sidan i boken.


Om ni inte redan följer Polisen i Växjö/Alvesta på facebook så tycker


jag att ni borde göra det även om ni inte bor i dem trakterna :)


Jag bor långt ifrån dem trakterna men följer den sidan glatt bara


för att ta del av bland annat Scott Goodwins fantastiska uppdateringar.





Nyfikna på vad andra bokbloggare läser/bjuder på idag så ska 


ni kolla in detta inlägg.







Kommentarer

  1. Tack för smakebiten, får kolla upp det där med att följa Scott.

    SvaraRadera
  2. Låter som min typ av polis, får kolla upp honom på fb :)

    SvaraRadera
  3. Jag är lite intresserad av den boken. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för en häftig smakbit. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  5. Den boken blev jag nyfiken på ...får ta och kolla upp det här med facebooksidan Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. antagligen en bra idé med en FB-polis. tack för smakebit

    SvaraRadera
  7. Det där utdraget har jag läst förut och ironi är bland det bästa jag vet :)

    SvaraRadera
  8. Nu blir jag nyfiken på den boken. Tack för smakebiten:).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar