En smakebit på søndag - En klassisk barnbok







Nu är det söndag vilket innebär att det är dags


för en smakbit.





Smakbiten jag bjuder på idag kommer ifrån en gammal


barnbok som gjordes till film med Julie Andrews 


i huvudrollen.








IF YOU WANT to find Cherry Tree Lane all you have
to do is ask the Policeman at the crossroads.
He will push his helmet slightly to one side, sratch his
head thoughtfully, and then he will point his huge white-gloved
finger and say: "First to your right, second to your left, sharp right again,
and you're there. Good morning."
And sure enough, if you follow his directions exactly, you will be there -
right in the middle of Cherry Tree Lane,where the houses run down one side
and the Park runs down the other and the cherry-trees go dancing right down the middle.
- från första kapitlet

Nyfiken på vad andra bokbloggare läser just nu så kolla
in detta inlägg hos den norska bokbloggerskan Flukten fra virkeligheten.









Kommentarer

  1. Filmen har jeg sett mange ganger- og frydet meg over! Aldri lest romanen. Håper den er like koselig .)

    SvaraRadera
  2. den här klassikern borde jag läsa, känner jag. tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. Mary Poppins, det var länge sen! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Mary Poppins, jag tror aldrig jag lärde känna henne när jag var liten. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Mary Poppins vore så roligt att läsa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar