fredag 14 november 2014

Recension: En enda natt


Boktitel: En enda natt


Originaltitel: -


Serie: -


Författare: Simona Ahrnstedt


Utgivningsdatum: 2014-08-20


Förlag: Forum


Antal sidor: 495


Källa: Recensionsexemplar från förlaget i utbyte mot ärlig recension (tack så mycket!)


Köp här: Adlibris|Bokus|CdOn


Betyg: 4 av 5


Genre: Romance





Handling:



En enda natt är en berättelse om hämnd, maktkamp men framför allt: förbjuden kärlek.



Natalia De la Grip är en av finansvärldens unga supertalanger. Som kvinna, född in i överklass och rikedom, förväntas hon mest intressera sig för mode och inredning. Men Natalia har alltid gått sin egen väg. Envist och stenhårt arbetar hon för sitt mål: att få fadern, patriarken, att se och erkänna hennes kompetens och ge henne en plats i familjeföretagets styrelse.



David Hammar är en uppkomling och finansvärldens bad boy. Trots sin arbetarklassbakgrund har han lyckats bli en av Sveriges rikaste riskkapitalister. Han är lika beundrad som avskydd och dessutom känd för sina glamorösa kärleksaffärer. På grund av händelser i det förflutna är han ute efter hämnd på familjen De la Grip. Kanske kan han komma åt dem via dottern, Natalia?





Vad jag tyckte om boken:





Detta var en riktigt bra som jag gillade mycket och den har blivit jämförd med böckerna av E.L. James, Fifty Shades trilogin, med betyget att den skulle vara bättre. Jag som faktiskt gillade den trilogin (förutom hur den var skriven) blev lite skeptisk men jag måste erkänna att den var snäppet bättre än Fifty Shades.



Språket i En enda natt är bra och välskrivet. Jag har nog inget negativt att säga om språket i denna bok. Handlingen är bra och man hänger med riktigt bra i.



Den förbjudna kärleken skulle jag påstå gör boken bra men även den kvinnliga karaktären, Natalia De la Grip, gör den bra då vi möts av en kvinna som vill bevisa att kvinnor kan visst då göra bra ifrån sig på vad som anses vara ett manligt arbete. Trots att Natalia De la Grip "bara" är en karaktär i en roman så tror jag att man som kvinna kan få lite inspiration till att kämpa emot de män som tror att kvinnor bara ska jobba med vad som anses vara kvinnligt.



Jag rekommenderar denna bok till er som både gillade och ogillade böckerna i Femtio Nyanser-trilogin då jag tror att ni skulle kunna uppskatta denna.

Ni som gillar att läsa romance och chic-lit samt författarens andra böcker borde verkligen ge denna en chans.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar