söndag 23 november 2014

En smakebit på søndag - Månstenen







Nu är det söndag vilket innebär att det är dags


för en smakbit.





Smakbiten jag bjuder på idag kommer ifrån en av mina favoritförfattare 


när det kommer till svenska böcker för barn och unga.


Är ni nyfikna på vad andra bokbloggare läser just nu så kolla in denna sidan.







Theo ville berätta för Ramona att mannen aldrig hade smakat

choklad, att han aldrig hade hört någon stamma, att allt verkade

helknasigt på det här stället. Han såg hennes tårfyllda ögon när han

kom fram till henne. Han såg förvirring i hennes kroppspråk. Genast slog

han armarna om henne. De hade varit oskiljaktiga sedan den dag de träffades.

Redan från första stund hade han känt att han ville beskydda och ta hand om Ramona.



- kap 10 s.34 













15 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Den här författaren känner jag numera till namnet på i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah okej :) Kanske sugen på att läsa något av henne också? ;)

      Radera
  2. En författare jag aldrig hört talas om. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick höras om henne av en kursare i Barnlitteratur nu under vårterminen. Riktigt bra skriver hon så rekommenderar om du skulle fundera på att läsa något av henne :)

      Radera
  3. Ukjent bok og forfatter for meg. Takk for smakebiten

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, hon var nog på bokmässan.

    SvaraRadera
  5. Låter intressant! Jag har faktiskt läst en bok av henne för länge sedan, tror att den handlade om Pompeji och var en del i en serie. Tack för smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar bra och är mer åt fantasy hållet än Tillbaka till Pompeji men har samma huvudpersoner som den serien :) Så lite så! Trevlig söndag :)

      Radera
  6. Är riktigt nyfiken på Kimselius böcker. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  7. Har inte läst något av Kimselius. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Flott smakebit, og coveret på boken likte jeg veldig godt. Denne forfatteren må jeg finne ut mere om ;)

    SvaraRadera
  9. tack för smakbiten! Kim Kimselius förknippar jag med snapphaneböcker

    SvaraRadera
  10. Hennes namn har jag sett många gånger, men har aldrig läst något. Det verkar inte vara helt min genre. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera