söndag 9 november 2014

En smakebit på søndag - 9 november







Nu är det söndag och dessutom fars dag vilket gör att


jag idag ska först med sambon till hans pappa sen blir


det middag hemma hos farmor där pappa med familj


kommer att dyka upp.





Men jag kan ju inte glömma bort att dela med mig av


dagens smakbit som kommer att komma från boken


ni ser nedanför:








"Men det är min affär, jag skulle gärna ha blivit
informerad. Vad pratade ni om?"
Pappa la ifrån sig besticken. "Det här att du är så förbannat
orolig för allt. Om du inte klarar av sådana här stora affärer så
ska du inte hålla på med dem."
"Jag ...", började Natalia men avbröts av mamma.
"Det är precis därför jag alltid tyckt att det är bättre att
männen bestämmer", sa mamma. Hon torkade mungipan
med en duttande rörelse med linneservetten. "Vi flickor har
våra sätt ändå."
Louise log mot henne i samförstånd.
Åsa fnös och fångade Natalias blick. De avskydde båda två
den där manipulerande typen av kvinnlighet.
- från sidan 179.

Ha en fortsatt bra söndag alla :)
Nyfikna på vad andra bokbloggare läser så tryck dig in här.




18 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest denne, har kun lest överenskommelser av denne forfatteren. Jeg elsker den boka, en av mine favoritter. Takk for smakebit :) Ha en fin søndag :)

    SvaraRadera
  2. Det var en helt ukjent forfatter for meg. Det finnes bare for mange av dem :-D Ønsker deg en fin dag!

    SvaraRadera
  3. En till? Det där brukar betyda att det är dags för mig att läsa något av författaren :)

    SvaraRadera
  4. Har den i min läshög, den har fått många lovord, så mina förväntningar är rätt höga. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  5. Takk for smakebiten. Ukjent bok og forfatter for meg

    SvaraRadera
  6. Gillade verkligen inte Överenskommelser så kommer inte att läsa något mer av Ahrnstedt. Tror helt enkelt att romance inte är min grej. Tack för smakbiten! Ha en bra söndagskväll.

    SvaraRadera
  7. Ännu en bok jag vill läsa men inte hunnit med än.

    SvaraRadera
  8. Jag gillade En enda natt! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. En gångbar bok den här söndagen :). Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Jeg har lest en bok av forfatteren før og den likte jeg veldig godt og kunne absolutt tenke meg å lese flere av henne. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvaraRadera
  11. Detta är en författare som jag är jättenyfiken på.

    SvaraRadera
  12. Ingen jättebra kvinnlig förebild för sina barn den där...

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Den här boken gillade jag :-)

    SvaraRadera
  14. Jag har ju gillat hennes andra böcker, så jag borde kanske ge den här en chans :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Har sett denna boken på flera bloggar, titeln gör en nyfiken ;) Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  16. Simona Ahrnstedt är en favorit!

    SvaraRadera