måndag 20 oktober 2014

Pressvisning: Love, Rosie







LOVE, ROSIE


Genre: Komedi,
Romantik
 


Speltid: 1 timme 42 minuter





Om filmen:





Rosie Dunn och hennes bäste vän Alex har känt varandra sedan
de var sex år. Som tonåringar festar de tillsammans och diskuterar kärlekens
för- och nackdelar. Båda drömmer om att resa, om äventyr och upplevelser på nya
platser och till sist bestämmer de sig att lämna sin lilla brittiska småstad
för att plugga i Boston. Men ödet har en annan åsikt om hur framtiden ska se ut;
en av festnätterna har fått till resultat att Rosie blivit gravid med pluggets
hetaste kille. Hon uppmuntrar Alex att åka till USA före henne och har som mål
att snart följa efter. Under de följande tolv åren fylls deras liv av nya
erfarenheter, möten med nya vänner och de med- och motgångar som livet består
av. De har fortfarande kontakt, men kan deras vänskap överleva tiden och
avståndet? 




Rosie
kan inte låta bli att fundera på om det var meningen att de skulle ha blivit
mer än bara vänner. Missförstånd, olyckliga omständigheter och otur har hållit
dem ifrån varandra, men vågar de ta språnget och riskera allt när de får en
sista chans?





Vad jag tyckte om
filmen:





Jag vill först börja med att tacka Bazar förlag för inbjudan
till pressvisningen av Love, Rosie. Filmen är baserad på en bok skriven av
Cecelia Ahern, författaren till bland annat PS: Jag älskar dig, som heter Where
rainbows end.





Då jag inte har läst boken och inte sett direkt någon reklam
för filmen så gick jag dit med bara en förväntan. Den förväntan var att filmen
skulle vara bra, dels på grund av handlingen och dels för att Lily Collins och
Sam Claflin är med i den. Skådespelarna gjorde ett bra jobb och jag hade inte
kunnat tänka mig två andra skådespelare till huvudrollerna.





Filmen överträffade min förväntan och jag gillade den
otroligt mycket till och med så mycket att jag kommer att se om filmen lite
senare (kanske efter att ha läst boken). Det är en romantisk film med inslag av
både humor och lite sorg. Under filmens gång kom det en del tårar vid vissa
scener som var både roliga och sorgliga. Jag tycker att Love, Rosie är lite
utav en feel-good movie och passar perfekt som en film man kan se tillsammans
med den man älskar, med en vän eller som jag gjorde idag, se den själv.





Filmens betyg blir 5 av 5 J








Bilder:






 





 








Trailer:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar