Recension: The Curious Case of Benjamin Button


The Curious Case Of Benjamin ButtonBoktitel: The Curious Case of Benjamin
Button


Författare: Francis Scott Fitzgerald


Utgivningsdatum: 1922 (första utgåvan)


Källa: Min egen


Betyg: 4 av 5


Genre: Klassiker, Short Stories





Handling:





Today, F. Scott Fitzgerald is known for his novels,
but in his lifetime, his fame stemmed from his prolific achievement as one of
America’s most gifted story writers. “The Curious Case of Benjamin Button,” a
witty and fantastical satire about aging, is one of his most memorable stories.




In 1860 Benjamin
Button is born an old man and mysteriously begins aging backward. At the
beginning of his life he is withered and worn, but as he continues to grow
younger he embraces life—he goes to war, runs a business, falls in love, has
children, goes to college and prep school, and, as his mind begins to devolve,
he attends kindergarten and eventually returns to the care of his nurse.




This strange and
haunting story embodies the sharp social insight that has made Fitzgerald one
of the great voices in the history of American literature.





Vad jag
tyckte om boken:





Min första kontakt med berättelsen om Benjamin Button var inte genom
novellen utan snarare filmen som kom 2008 där Brad Pitt spelade denna mystiska
Benjamin Button. 


När jag såg att den fanns att ladda ner i appen Aldiko så
bestämde jag mig för att läsa den.


Jag läste den på engelska och är riktigt glad över att ha läst den då jag
tyckte väldigt mycket om den. 




Av vad jag kommer ihåg från filmen så skiljer det sig väldigt mycket vilket man
på ett sätt kan förstå då filmen nog inte hade blivit lika bra.


Personligen så tycker jag bättre om novellen än om filmen just på grund
av att berättelsen gav mig lite mer sen är berättelsen i filmen fortfarande
bra.







Jag rekommenderar er att läsa novellen speciellt om ni har sett filmen
men även om ni inte har gjort det än
J

Kommentarer