fredag 1 augusti 2014

Recension: The Selection


Boktitel: The Selection


Originaltitel: -


Författare: Kiera Cass


Serie: The Selection #1


Utgivningsdatum: 2012-04-24


Förlag: HarperTeen


Sidor: 336


Källa: Min egen


Köp
här: 
Adlibris|Bokus |CdOn


Betyg: 4.5 av 5


Genre: Young Adult





Handling:





For thirty-five girls,
the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life
laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and
priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous
Prince Maxon.




But for America
Singer, being Selected is a nightmare. It means turning her back on her secret
love with Aspen, who is a caste below her. Leaving her home to enter a fierce
competition for a crown she doesn't want. Living in a palace that is constantly
threatened by violent rebel attacks.




Then America meets
Prince Maxon. Gradually, she starts to question all the plans she's made for
herself—and realizes that the life she's always dreamed of may not compare to a
future she never imagined.





Vad
jag tyckte om boken:





Detta
är en bok som jag har varit tveksam till att läsa ett bra tag nu men när jag
låg nere på stranden förra veckan bestämde jag mig för att ge den en chans.


Det
var en chans som jag verkligen är glad att jag tog då den visade sig vara
riktigt bra och lämna en längtan till att läsa den andra delen, The Elite.


Språket
och handlingen i boken var bra och lätt att hänga med i. Utöver språket och
handlingen så var det karaktärerna i denna bok som gjorde att jag gillade den
otroligt mycket speciellt när det kommer till America och prins Maxon. Dock
gillade jag inte karaktären Aspen särskilt mycket och hoppas innerligt på att
det blir något mellan America och prins Maxon.




Gillar
man ungdomsböcker med inslag av romantik och lite dramatik blandat med intriger
så skulle jag kunna säga att jag rekommenderar denna bok
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar