fredag 1 augusti 2014

Recension: Allegiant


Boktitel: Allegiant


Originaltitel: -


Författare: Veronica Roth


Serie: Divergent #3


Utgivningsdatum: 2013-10-22


Förlag: Harper Collins


Sidor: 526


Källa: Min egen


Köp
här: 
Adlibris|Bokus |CdOn


Betyg: 5 av 5


Genre: Young Adult





Handling:





The faction-based
society that Tris Prior once believed in is shattered—fractured by violence and
power struggles and scarred by loss and betrayal. So when offered a chance to
explore the world past the limits she’s known, Tris is ready. Perhaps beyond
the fence, she and Tobias will find a simple new life together, free from
complicated lies, tangled loyalties, and painful memories. 




But Tris’s new
reality is even more alarming than the one she left behind. Old discoveries are
quickly rendered meaningless. Explosive new truths change the hearts of those
she loves. And once again, Tris must battle to comprehend the complexities of
human nature—and of herself—while facing impossible choices about courage,
allegiance, sacrifice, and love. 




Told from a
riveting dual perspective, Allegiant, by #1 New York Times best-selling author
Veronica Roth, brings the Divergent series to a powerful conclusion while
revealing the secrets of the dystopian world that has captivated millions of
readers in Divergent and Insurgent.





Vad
jag tyckte om boken:





Jag
kan inte förstå att denna trilogi är nu slut och jag kände mig riktigt sorgsen
efter att ha läst ut den.


Allegiant
var verkligen ett bra avslut på denna trilogi, även om slutet var väldigt
oväntat, och handlingen är riktigt spännande.


Samtidigt
som bokens handling var spännande så bjöd den på en känslosam resa genom bokens
gång. Känslorna var blandat mellan sorg och glädje samt så kunde jag komma på
mig själv att sitta med en grop i halsen på grund av spänning.


Jag
rekommenderar denna bok till dig som gillar att läsa dystopier och YA men tänk
på att den är lite mörk så är du inget fan av det så är detta ingen bok för
dig.




Kan
även tillägga att även om böckerna i denna trilogi rekommenderas för unga vuxna
så tror jag att en del äldre vuxna kan uppskatta dessa böcker lika mycket.

1 kommentar:

  1. Läste Divergent för ett tag sedan och gillade den mycket. Skall snart ta tag i Insurgent och hoppas att den är lika bra.

    SvaraRadera