torsdag 31 juli 2014

Recension: Jag är ju så jävla easy going


Boktitel: Jag är ju så
jävla easy going


Författare: Jenny Jägerfeld


Utgivningsdatum: 2013-08-30


Förlag: Gilla Böcker


Sidor: 285


Källa: Min egen


Köp
här: 
Adlibris|Bokus |CdOn


Betyg: 4.5 av 5


Genre: Young Adult





Handling:





Joannas hjärna är ett nöjesfält vid högsäsong, ett analogt
twitter. Man kan också kalla det för adhd, och så länge hon äter sin medicin så
är det inget större problem. I alla fall inte jämfört med att ha en mamma som
förgäves försöker skriva en ny roman, och en pappa som apatiskt sitter framför
teven. Och inte jämfört med att inte ha råd med ny medicin. Och därför lura en
knarklangare på pengar. Och bli påkommen och mordhotad. Vilket inte är
någonting alls, jämfört med att vara kär. I Audrey
.





Vad
jag tyckte om boken:





Detta
var en bok som jag tyckte mycket om även om språket inte är det bästa men det
är typiskt tonårsspråk så det passar in på huvudkaraktären.


Boken
innehåller delar som är tragiska, sorgliga och humoristiska vilket för mig kan
vara en väldigt bra bok.


Huvudkaraktären
och handlingen känns väldigt verklig, ungefär som att Jenny Jägerfeld har
upplevt liknande alternativt att någon i hennes närhet har gjort något liknande
då känslorna som beskrivs i samband med Joannas diagnos är klockrena.




Jag
rekommenderar denna boken till den som vill ha något lätt och humoristiskt att
läsa
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar