onsdag 2 juli 2014

Recension: Dold Agenda


Boktitel:
Dold Agenda


Originaltitel:
-


Författare:
Elisabeth Akteus Rex


Serie:



Utgivningsdatum:
2012-11


Förlag:
Hoi
Förlag


Sidor:
344


Källa:
Recensionsexemplar från författaren (Tack så mycket!)


Köp
här:
Adlibris|Bokus |CdOn


Betyg:
5 av 5


Genre:
Spänningsroman











Handling:





En
serievåldtäktsman härjar i Örebro och lämnar polisen lamslagen.
Samtidigt pågår en stor knarkutredning i Stockholm, där tullen
hoppas kunna spränga en internationell knarkliga.

Emelie
Törnqvist är en ensamstående mamma som kämpar med att försöka
kombinera mammalivet med karriären samtidigt som hon brottas med
minnen från det förflutna och en ansträngd relation till sitt ex.
Utan att hon anar det hamnar hon i hetluften och kommer att spela en
mycket viktig roll i båda utredningarna.

Dold agenda är en
spänningsroman som kretsar kring makt och våld och droger, men även
helt vanlig vardagsproblematik. Boken är första delen i en trilogi.






Vad
jag tyckte om boken:





Dold
Agenda var en av de första spänningsromanerna jag har läst och jag
är inte det minsta besviken heller.


Jag
hade säkerligen kunnat ha läst ut den på en dag eller två dagar
men det tog lite längre tid då jag påbörjade denna under tiden
som jag läste City of Heavenly Fire.





Språket
i Dold Agenda är bra skrivet och lite hårt emellanåt när det
kommer till 
kapitlen om serievåldtäktsmannen i Örebro.



Till
en början kändes det lite svårt att hänga med helt och hållet i
samband med att man får läsa om huvudkaraktärens minnen från det
förflutna men det blev bättre och bättre ju längre in jag kom in
i den.





Jag
tycker att den passar bra in i genren spänningsroman och skulle
rekommendera den till er som gillar att läsa böcker i denna genren
eller har funderat på att göra det.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar