lördag 28 juni 2014

Recension: CoHF


Boktitel:
City of Heavenly Fire


Originaltitel:
-


Författare:
Cassandra Clare


Serie:
The Mortal Instruments #6


Utgivningsdatum:
2014-05-24


Förlag:
Margaret
K. McElderry




Sidor:
725


Källa:
Min egen


Köp
här:
Adlibris|Bokus |CdOn


Betyg:
5 av 5


Genre:
Young Adult






Handling:






In
this dazzling and long-awaited conclusion to the acclaimed Mortal
Instruments series, Clary and her friends fight the greatest evil
they have ever faced: Clary's own brother.

Sebastian
Morgenstern is on the move, systematically turning Shadowhunter
against Shadowhunter. Bearing the Infernal Cup, he transforms
Shadowhunters into creatures out of nightmare, tearing apart families
and lovers as the ranks of his Endarkened army swell.

The
embattled Shadowhunters withdraw to Idris - but not even the famed
demon towers of Alicante can keep Sebastian at bay. And with the
Nephilim trapped in Idris, who will guard the world against
demons?

When one of the greatest betrayals the Nephilim have
ever known is revealed, Clary, Jace, Isabelle, Simon, and Alec must
flee - even if their journey takes them deep into the demon realms,
where no Shadowhunter has set foot before, and from which no human
being has ever returned...

Love will be sacrificed and lives
lost in the terrible battle for the fate of the word in the thrilling
final installment of the classic urban fantasy series The Mortal
Instruments!







Vad
jag tyckte om boken:






Jag
kan inte förstå att The Mortal Instruments serien är nu helt slut
och denna bok lämnade mig med många frågor som jag hoppas på
kommer att bli besvarade så småningom.






Många
böcker i serien har varit bra men ingen av dem mäter sig med denna
bok då jag tycker detta var den bästa.


Att
jag tycker denna var den bästa beror på att den var spännande i
princip hela tiden och var väldigt beroendeframkallande så jag hade
lätt kunnat ha läst ut den på en dag.


Jag
läste dock ut den på några dagar då jag tog lite i taget för att
jag inte ville den skulle ta slut och nu efteråt är jag lite
sorgsen över att en av mina favoritserier är numera helt över.






När
det kommer till vem eller vilka som jag skulle rekommendera denna bok
till så skulle jag säga att den är till för alla från kanske
14/15 års åldern och äldre då den är välskriven och hade kunnat
uppskattats av såväl ungdomar som vuxna/äldre.


Jag
hade lätt kunnat rekommendera serien till min mormor men även till
min syster och min mamma.


Älskar
man lite spännande böcker med inslag av fantasy, romance och young
adult så är detta verkligen en bokserie för dig.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar