Recension: Collegeliv


Bok:
Collegeliv


Originaltitel:
College Girls


Författare:
Francine Pascal


Serie:
Sweet Valley University #1


Utgivningsdatum:
1997


Förlag:
B Wahlströms


Sidor:
160


Källa:
Min egen



Köp
här:


Betyg:
3 av 5


Genre:
Ungdomslitteratur, Chick-lit






Handling:






Tvillingarna
har hunnit gå ut high school och ska nu börja på college.



Allting
känns bra och de har stora förväntningar på hur det kommer att
vara att leva som student på college.



Kommer
vissa saker att vara sig likt och vad är det som kommer att
förändras om något verkligen kommer att förändras?



Kan
man verkligen förvänta sig att de som fanns där för en under high
school kommer att fortsätta finnas där för en?







här tyckte jag om boken:






Jag
sträckt läste denna bok och efter att ha läst ut den förstår jag
hur jag kunde gilla den när jag var tonåring.


Men
det som kanske är intressant är vad jag som vuxen läsare tyckte om
den.






Händelseförloppet
flyter på bra och jag fastnade i den rätt så fort vilket en del
kanske tycker är konstigt.


Det
som gjorde att jag fastnade i den beror på att berättelsen är ändå
rätt bra och att jag trots allt inte är så gammal.


Visst
fanns där stunder som jag kunde störa mig lite på en del av
karaktärerna i boken men det försökte jag att inte tänka på.


Språket
är enkelt och unga tjejer hade kunnat förstå boken, när det
kommer till språket, dock kom den ut för mer än 10 år sedan.






Det
är en ungdomsbok vilket märks till stor del på språket,
handlingen, intrigerna och kärlek.




Jag
tror att dagens unga tjejer hade kunnat gilla den som vi, eller jag,
gjorde när den gavs ut.

Kommentarer