Ungdomslitteratur



tisdag börjar introduktion till tredje delkursen i Barnlitteratur:
fortsättningskurs och den heter som rubriken lyder:
Ungdomslitteratur.


Jag
ser framemot denna delkurs en hel del då där är en del bra böcker
och även böcker jag inte läst överhuvudtaget men som jag vill
läsa.


I
detta inlägg tänkte jag dela med mig av vilka skönlitterära verk
vi ska läsa under delkursens gång.






Skönlitteratur







  • Beckman,
    Gunnel – Tillträde till festen



  • Colfer,
    Eoin – Artemis Fowl



  • Collins,
    Suzanne – Hungerspelen




  • Downham,
    Jenny – Innan jag dör



  • Edelfeldt,
    Inger – Kamalas bok




  • Han,
    Jenny – Sommaren jag blev vacker



  • Kullman,
    Harry – Den svarta fläcken (1949 års version)



  • Pohl,
    Peter – Jag saknar dig! Jag saknar dig!



  • Zusak,
    Markus – Boktjuven




Samt
en av följande titlar:



  • Bowler,
    Tim – Blade: Spela död



  • Marchetta,
    Malina – Jellicoe Road



  • Stark,
    Ulf – Dårfinkar och dönickar








Om
ni vill veta vad vi ska ha för facklitteratur till delkursen får ni
gärna kommentera det:)










Kommentarer