11 questions/frågor

Hittade dessa frågorna här.



1. Vilka är de fem författare du har flest böcker av i bokhyllan/Which five authors have you most of in your bookshelf?

- They are: Stephen King, Charlaine Harris, Philippa Gregory, Jussi Adler-Olsen & Vilhelm Moberg.



2. Vilka fem författare av de du har i bokhyllan uppskattar du mest/ Which five authors of the ones you have on the bookshelf you appreciate the most?

- Stephen King, Khaled Hosseini, John Green, Jane Austen & William Shakespeare.



3. Senast köpta inbundna bok/Last bought hardcover book?

- Diary of a Wimpy Kid #1 by Jeff Kinney



4. Senast köpta pocket bok/Last bought paperback book?

- Svenska: Det händer nu av Sofia Nordin

 English no paperback only e-book: Alex, Delirium #3.5 by Lauren Oliver

5. Favoritgenre/Favorite genre?

- Jag läser allt men har blivit mest ungdomsböcker/I read everything but has become more and more books in the genre YA.



6. Ultimata längden på en bok/Best pages in a book?

- 300 sidor tror jag men det beror mest på boken som läses/300 pages I think but it mostly depends on the book that is being read.



7. Köpa eller låna böcker/ Buy or borrow books?

- Jag föredrar att köpa böcker men det är inte alltid ekonomin tillåter det/I prefer to buy books but that's not always the economy allows it.



8. Inbundet, pocket eller e-böcker/ hardcover, paperback or e-books?

- För min del spelar det ingen roll vilket format boken är i så länge boken är bra men det är alltid trevligt att köpa inbundna eller pocket att ha i bokhyllan/For me it does not matter what format the book is in as long as the book is good but it's always nice to buy the hardcover or paperback to have on the bookshelf.



9. När på dygnet läser du helst/At what time do you prefer to read?

- Jag läser helst när som på dygnet men om jag måste välja så skulle jag säga på morgonen och innan jag ska lägga mig/I prefer to read all the time but if I have to choose I would say on the morning and before bedtime.



10. Tre böcker du inte läst än men som du ser fram emot/Three books you haven't read yet but is looking forward to when the time is right.

- Allegiant, Paper Town & Every day.


11. Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv/Which book have read most time in your life?

- A Walk to Remember

Kommentarer

  1. Läste jag verkligen "A Walk To Remember" på sista frågan?! Jag nästan gråter av lycka över att åtminstone en bokbloggerska har upptäckt magin med den fantastiskt boken :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis läste du rätt där:) Älskar alla böcker jag har läst av Nicholas Sparks men A Walk To Remember och även The Notebook som jag glömde nämna är de jag läst flest och lika fantastiska varje gång precis som filmerna:)

      Radera

Skicka en kommentar