Kort uppdatering

Nu var det länge sedan jag bloggade dels beror det på att vi har flyttat och behövt komma i ordning och sen har jag haft väldigt mycket plugg att ta igen.

Samtidigt har jag hållit på med ett kort arbete som ska redovisas imorgon i fortsättningskursen i Barnlitteratur.



Arbetet jag gjorde handlar om Katitzi av Katarina Taikon och marxistisk litteraturteori men det tog tid innan jag kunde bestämma mig helt och hållet då jag från början tänkte skriva om Charlotte's Web.



I samband med att jag nu har läst om Katitzi så passade jag på att reservera dem andra böckerna i serien och börja fundera på om min b-uppsats kanske skulle ta och handla om Katitzi och romer.

Detta är något jag får fundera vidare på då jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga med detta.



Ni som har skrivit b-uppsatser i litteratur vad har ni då skrivit om och har ni några tips på hur jag ska gå till väga?



Nej, nu borde jag fortsätta med boken Eleanor och Park som har blivit väldigt lidande på sistonde.

Kommentarer