Spänningsutmaningen: Januari







Mia, bloggaren bakom Cum libris non solus, har startat en spänningsutmaning


och jag bestämde mig för att vara med trots detta inte är genre jag brukar läsa.





Då det är nyårsdagen är det dags att berätta vilken bok jag tänkte läsa denna månaden.


Boken jag har bestämt mig för att läsa är ingen mindre än Susan Hills - Kvinnan i Svart.





Kvinnan i svart





Om boken:





Arthur Kipps är en ung advokat som har rest norr om London till Eel Marsh House 


för att gå på mrs Alice Drablows begravning och samtidigt reda ut hennes affärer.


Arthur förväntar sig en rad rutinmässiga formaliteter, men dras i stället in i 


en virvel av mardrömslika händelser och hemligheter: den gungande stolen i den övergivna barnkammaren, det kusliga ljudet av en hästvagn om natten, ett barns skrik i dimman, 


och otäckast av allt - och för Kripps också det mest tragiska - Kvinnan i svart.





Kvinnan i svart är en av de senaste decenniernas givna klassiker i skräckgenren: en djupt atmosfärisk och spännande roman, som bevisar att spökhistorien fortfarande är vid liv.




Kommentarer

  1. Den vill jag läsa! Kanske nästa månad:).

    SvaraRadera
  2. Ja den verkar vara spännande, hoppas få läsa den också.
    Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar