Är allting verkligen så bra som det verkar?

Too Good To Be True (Sweet Valley High #11)Titel: Too Good To Be True

Författare: Francine Pascal

Serie: Sweet Valley High #11

Sidantal: 250

Utgivningsår: 2012 (e-bok)

Min kopia: Egen

Betyg: 2,5 av 5

Förlag: St. Martin's Paperbacks



Om boken:



When glamorous, sophisticated Suzanne Devlin visits Sweet Valley from New York City, the Wakefield twins couldn’t be more excited. For two weeks, Elizabeth will show Suzanne around town while Jessica will have the time of her life in New York. Suzanne is perfect: beautiful, friend, and not the least bit stuck up.

But when Suzanne accuses their teacher, Mr. Collins, of trying to seduce her, Elizabeth knows there’s more to Suzanne than meets the eye. Can she stop Suzanne before it’s too late?



Vad jag tyckte:



Detta är elfte boken i serien och blev årets första bok som lästes ut samma dag som jag påbörjade den det vill säga igår.



Boken är helt okej och bra tidsfördriv men det är nog det enda.

Att jag gillade tvillingarna när jag var yngre kan jag fortfarande förstå men att läsa dem  som "vuxen" och att det är dessutom moderniserade har inte varit lika imponerande.



Händelseförloppet löper på bra och det händer mycket under läsningens gång. 

Språket är bra och anpassat till dagens ungdomar för jag tror att språket i de tidigare utgivna böckerna hade inte fungerat lika bra.



När det kommer till karaktärerna så är de fortfarande lika gentemot vad jag kan komma ihåg från förr och jag kan nog ärligt säga att jag trots allt gillar dem speciellt Elizabeth.

När jag brukade läsa dessa böckerna när jag var yngre kommer jag ihåg att jag gärna ville vara som henne då hon är vacker, smart och gillar böcker medan andra som läste böckerna gärna ville vara som Jessica, den populära som hade tusen killar runt om sig.



Att läsa om denna serien är nostalgi faktiskt dock har jag inte så många mer att läsa då jag inte har alla i serien utan enbart 13 stycken med Sweet Valley Confidential: Ten Years Later







Kommentarer