fredag 20 december 2013

Rykande, het och sensuell novell







Om novellen:





Gigolodrömmar i Italien







- Vad får jag? sa jag.


- Tretti procent, sa Vincent och putsade glasögonen. Det blir en bra slant kan jag tala om.


- Knulla käringar, sa jag. Och jag tänkte på Peter Smith och hans handlingar.


- Och varför just jag? frågade jag självbelåtet.


- Du är bra i badbyxor, sa Vincent.


Vackra kvinnor visar benen i kortkorta kjolar och vespor kör på kullerstensgator. 




Det är 1965 på den italienska Rivieran och svenska Stefan har lämnat sommarsverige för att tjäna pengar.


 Han är eftersökt av allt från rika gamla änkor till unga och uttråkade hemmafruar -


 alla vill de ha hans kropp och tjänster. 


Det visar sig att inte bara vädret är hett, 


och som eskort på en kvinnas Sicilienresa börjar starkare känslor växa fram. 





Vad jag tyckte:





Detta var en novell som jag ville läsa för den utspelar sig i mitt favoritland, Italien.


Under läsningens gång märker man verkligen att denna novellen har hamnat i 


rätt genre det vill säga erotik.





Normalt sätt i denna typen av böcker/noveller brukar man läsa om hur det är den


manliga karaktären som bestämmer allt och att det är den kvinnliga som får anpassa


sig efter att behaga mannen men så är det inte i denna.


Här är det istället den kvinnliga karaktären som bestämmer i princip allt.





Vill man läsa en het och sensuell novell så är denna perfekt skulle jag påstå


även om språket är lite grovt.


Den ska ta cirka 16 minuter att läsa så orkar man inte riktigt plöja igenom en 


erotisk bok så tycker jag du ska införskaffa denna.





Betyg: 4,5 av 5





Tack MIX förlag för denna novell:)





Införskaffa novellen här: Adlibris | Bokus | CdOn





Novelltrailer:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar