fredag 20 december 2013

Emmy Abrahamsons novell







Om novellen:





Vera är på affärsresa i ett snöslaskigt Dresden och tvingas 


genomlida tre dagar av urtråkiga diskussioner om bromssystem i 


syrefattiga konferensrum. 


Sista kvällen låter hon sig inspireras av Richard Gere i Pretty Woman 


och beställer en manlig eskort från internet, 


men natten blir inte riktigt som hon tänkt sig.





Vad jag tycker:





Detta skiljer sig från något tidigare av Emmy Abrahamson som


tidigare har skrivit böckerna Min pappa är snäll och min mamma är utlänning,


Only väg is upp och Stjäla the show.





Vissa delar i boken är rolig samtidigt som annat är lite spännande 


speciellt med tanke på att natten inte blir helt som hon tänkt sig.





Tänker man på vad novellen heter och tittar på omslaget


så är humoristisk inte den genren man tänker på direkt, 


eller i alla fall inte jag som tänkte den skulle vara


fel placerade och skulle tillhöra erotik istället.





Har man inte så mycket fantasi till vad man skulle kunna känna


för att läsa är denna korten novellen perfekt och den tar cirka


20 minuter att läsa ut. 


Gillar man humor och känner för att läsa något annat än


hennes barn- och ungdomsböcker så tycker jag du 


ska läsa denna för du lär nog inte bli besviken.





Betyg: 4 av 5





Tack MIX förlag :D





Du hittar den här: Adlibris | Bokii | Bokus | CdOn





Emmy om Den manlige eskorten:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar