tisdag 12 november 2013

Redovisa om imorgon

Linas KvällsbokImorgon ska jag och en kursare redovisa om boken Linas kvällsbok i kursen Barnlitteratur.

Vi kom fram till en hel del bra saker att ta upp och berätta om.

Detta var andra gången jag läste den och det blev helt med andra ögon jämfört med första gången.

För kursarens del var det första gången och hon har även sett filmen för första gången.

Båda två tycker den är relativ lätt att hitta identifikation med och om ni är nyfikna på vad jag ska prata om så kan jag meddela att det blir om killarna, språket och framsidan och baksidan samt drar vi gemensamt lite om bokens genre.



Är det något ni hade velat jag skulle skriva om så tveka inte med att kommentera det och om ni har läst boken får ni gärna kommentera om vad ni tyckte om den och huruvida ni kunde identifiera er med Lina och olika händelser alternativt tankesätt.



Har ni inte läst den innan så tycker jag ni ska göra det då den innehåller viktiga teman enligt mig.



Boken kan ni hitta som billig e-bok inne hos Bokii för endast 49kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar