Can Jessica play Bruce Patman’s game and win?

Playing With Fire (Sweet Valley High #3)Titel: Playing With Fire

Författare: Francine Pascal

Serie: Sweet Valley High #3

Sidantal: 250

Utgivningsår: 2012 (e-bok)

Min kopia: Min egen

Betyg: 3 av 5

Förlag: St. Martin's Paperbacks





Om boken:


Looks like Jessica’s gotten her way again. Fresh from her greatest social triumph being crowned as Sweet Valley High’s fall queen, Jessica proceeds to go after Bruce Patman, the richest, most handsome, most eligible and sough-after guy at school.

But is Bruce too much for Jessica? Elizabeth notices a big change in her twin once Jessica and Bruce start dating. Suddenly Jessica’s following him every, dropping everything just to spend time with him.

Elizabeth doesn’t trust Bruce one bit—he’s arrogant, demanding, and way too much of a player. Jessica can usually hold her own against any guy, but this time Elizabeth’s afraid her sister may be going too far…


Så här tyckte jag om boken:


Detta är tredje boken om tvillingssystrarna Jessica och Elizabeth Wakefields liv.

Sweet Valley High är säkerligen något man bekantat sig med antingen böckerna eller tv-serien som gick på 90-talet (tror jag det var eller så var det 00-talet).



I kopian som jag har fått tag i på engelska är en nyutgåva vilket märks för den har blivit anpassad till dagens ungdomar.

Identifikationsmöjligheten är lättare att hitta idag i denna utgåva då man kan känna igen saker alternativt sig själv än om unga hade läst de äldre böckerna idag skulle jag tro.



Berättelsen var bra men kändes lite långdragen i mellan åt och sen störde jag mig lite på hur mycket Jessica ändra sig bara för att anpassa sig efter Bruce, dock är det något som gör det lätt för tjejer att hitta identifikation i för hur många av oss har inte anpassat sig efter en kille om vi ska vara ärliga.



Jag tror jag tyckte bättre om den när jag var yngre och tror att om jag hade varit tonåring idag utan att ha läst originalet så hade den varit bättre samt säkerligen fått sig en fyra i betyg istället för en trea.



Nedanför kan ni läsa tre exempel på hur boken har blivit anpassat till dagens samhälle:



"Hot date with the latest Halo game I'll have it beat in a night the rate I'm going."



"And she's constantly checking her cell for messages and texts just in case it didn't ring when he called."



"No. It's Ty Pennington. We're here to knock your room down, Jessica said sarcastically. Of course it's me."












Kommentarer