Will Jessica steal Todd from Elizabeth?

Double Love (Sweet Valley High, #1)Titel: Double Love

Författare: Francine Pascal

Serie: Sweet Valley High #1

Sidantal: 182

Utgivningsår: 2012 (e-bok)

Min kopia: Min egen

Betyg: 4 av 5

Förlag: St. Martin's Press





Om boken:



Elizabeth and Jessica Wakefield are identical twins at Sweet Valley High. They're both popular, smart, and gorgeous, but that's where the similarity ends. Elizabeth is friendly, outgoing, and sincere -- nothing like her snobbish and conniving twin. Jessica gets what she wants -- at school, with friends, and especially with boys.

This time, Jessica has set her sights on Todd Wilkins, the handsome star of the basketball team -- the one boy that Elizabeth really likes. Elizabeth doesn't want to lose him, but what Jessica wants, Jessica usually gets ... even if it ends up hurting her sister.

Meet the Wakefield twins, their guys, and the rest of the gang at Sweet Valley High....



Så här tyckte jag om boken:



Sist jag läste böckerna om tvillingarna Wakefield var nog för sisådär elva år sen om inte lite längre tid så när jag hittade de tolv första böckerna kände jag för att läsa om för att se om jag fortfarande kan uppskatta dem.



Double love gick fort att läsa och jag uppskatta boken lika mycket som jag gjorde då men kanske är det enbart för att jag läste den med samma ögon som dem eller kan det faktiskt vara så att jag fortfarande kan uppskatta böcker som jag gillade mycket som tonåring?



Ingen som är 20+ har väl missat dessa böckerna om tvillingarna som även sänts som tv-serie och även gjorts till böcker som kallas för Sweet Valleys Kids? 

Så vitt jag minns så brukade vi samlas ett gäng tjejer och titta på serien när den sändes och alla gillade den.  Kanske vi gillade serien för att man kunde identifiera sig med allt drama och samma sak när det kommer till böckerna?



Är det någon av er som läste böckerna om tvillingarna på Sweet Valley High och vad tyckte ni i så fall om dem och hur tror ni att ni hade tyckt om dem idag?



Nej, nu ska jag fortsätta med andra delen som heter Secrets för att se hur jag upplever den:)

Kommentarer

  1. Det är så roligt att läsa gamla böcker man läste när man var yngre! :) Jag har läst en sådan där tvillingbok sedan några vanliga också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar