lördag 12 oktober 2013

Rolig uppgift

Då jag läser Bokhistoria på distans så har vi lite olika diskussionsforum vi kan välja att delta i och jag har redan deltagit i den första som las upp men nu i veckan tror jag hade den tredje kommit upp.

Den tredje handlar om trycket och det vi ska svara på är det ni kan läsa nedanför:



Beskriv så utförligt som möjligt en bok du har hemma och som är tryckt någon gång under de senaste 25 åren: När är den tryckt; vilket förlag har gett ut den; var ligger förlaget; vem har tryckt den; var ligger tryckeriet; hur ser bandet ut; vad kan du säga om layouten; vad är det för slags typsnitt; var har du köpt den? Resonera också kring denna fråga: Vad kan du utifrån de ovannämnda uppgifterna säga om omständigheterna kring din bok om du jämför den med böcker från 1400-talet?



Om någon av er känner för att svara på den hade jag tyckte det varit roligt speciellt om ni hade gjort ett inlägg.

Dock kan ni skippa att svara på;  "Vad kan du utifrån de ovannämnda uppgifterna säga om omständigheterna kring din bok om du jämför den med böcker från 1400-talet?"

Svara gärna på så många av övriga frågor ni kan om ni känner för att svara:)



Största anledningen till att jag gjorde detta inlägg var för att jag ville bjuda er lite på vad vi gör när det kommer till Bokhistoria och inte bara i den andra kursen som är Barnlitteratur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar