söndag 20 oktober 2013

Graphic Novel recension x2: Vampire Academy och Frostbite

Titel: Vampire Academy + Frostbite

Författare: Richelle Mead & Leigh Dragoon (Adapter)

Serie: Vampire Academy #1 och 2

Sidantal: VA: 144 Frostbite: 144

Utgivningsår: VA: 2011 Frostbite: 2012

Min kopia: Bibliotekslån

Betyg: 4,5 och 4 av 5

Förlag: Razorbill



Om boken:



VA:



After two years on the run, best friends Rose and Lissa are caught and returned to St. Vladimir’s Academy, a private high school for vampires and half-bloods. It’s filled with intrigue, danger—and even romance.

Enter their dark, fascinating world through a new series of 144-page full-color graphic novels. The entire first Vampire Academy novel has been adapted for book one by Leigh Dragoon and overseen by Richelle Mead, while the beautiful art of acclaimed British illustrator Emma Vieceli brings the story to life.



Frostbite:



The drama and romance continue in this 144-page full-color graphic novel adaptation of the second Vampire Academy novel, Frostbite, which was overseen by Richelle Mead and features beautiful art by acclaimed British illustrator Emma Vieceli.



Så här tyckte jag:



Efter en lång längtan till att få läsa dessa två grafiska novellerna är jag nu glad över att äntligen fått gjort det.

Jag hade en del förväntningar då Vampire Academy är en av mina favoriter som har med vampyrer att göra men förväntningar blev väl bemötta även om jag föreställt mig Dimitri lite snyggare men det var nog det enda negativa eller ja, att de hade skippat lite var också negativt men det är ju förstående.



Läsningen gick undan men det är inte så konstigt med tanke på att det inte finns så mycket text.

Nu ser jag fram emot att läsa tredje delen som nog är den sista än så länge som har blivit adapterad till ett grafiskt album tyvärr men någon gång kommer säkert fler bli adapterade.


1 kommentar:

  1. Hej. Jag har startat en blogg för att utveckla mitt skrivande. Kolla gärna in och kommentera. Hjälp mig att bli bättre. Tack för en fin blogg.
    http://micronovell.blogspot.se/

    SvaraRadera