torsdag 10 oktober 2013

Filmkväll

Satt och kolla igenom sidan Viaplay där jag letade efter filmer som var baserade på böcker.

Där var en del och några som intresserade mig var en filmatisering från 2005 av Oliver Twist och dokumentären Anne Franks dagbok från 2007.



Något som gjorde mig glad var att jag hittade en favorit från när jag var liten och det är nämligen Matilda som kom 1996 (var 7 år gammal) och är ju givetvis baserad på boken med samma namn av Roald Dahl.



Givetvis kan man även hitta filmen P.S I Love You som jag nu blev sugen på att se igen då jag gillar den riktigt mycket.

Dock har jag inte läst boken än så om det är någon av er som läst boken uppskattar jag gärna om ni svarar på huruvida jag borde läsa boken eller inte.



Positivt med Viaplay är att man kan ha den i mobilen också så det är perfekt om man inte orkar ha filmkväll med sig själv att titta på någon film i den.



Har ni sett någon av dessa filmerna jag nämner och vad tycker i så fall ni om dem?

2 kommentarer:

  1. Jag har läst P.S I love you och sett filmen. Såg filmen före jag läste boken och måste faktiskt säga att det här är ett av få fall då jag faktiskt gillar filmen bättre!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kände mig lite besviken på boken faktiskt, tyckte de hade ändrat mycket mellan boken och filmen. Och filmen vann faktiskt på det enligt mig, för den älskade jag.

    SvaraRadera