Tortillachips






Jag är en tjej som inte går på dieter utan tror på att motion och mindre portioner är det bästa sättet att gå ner i vikt på dock så gillar jag att prova på nya recept.





När jag fick hem Allt om 5:2 dieten satt jag och bläddra lite bland recepten och där var en del som jag mycket väl ville prova.


Först ut blev att jag gjorde Tortillachips som ni ser på bilden ovan.





Enligt Jacqueline Whiteheart skulle de här chipsen stilla hennes begär efter potatischips så det var ju klart man blev sugen på att prova då jag gillar chips.


De var helt okej men jag tror att de hade varit godare med lite dippa som till exempel tzatziki (Whiteheart tipsar om tomatsalsa).





Tortillachips


118 kcal





1 portion


Förberedelser: 2 min


Tillagning: 5 min





1 tortilla (118 kcal, men det kan variera)


salt och nymalen svartpeppar







  • Sätt ugnen på 220 grader (200 om du har en varmluftsugn)

  • Skär tortillan i små trekanter och lägg dem på en bakplåt (non-stick). Strö över lite salt och peppar. Tillaga i ugnen 4-5 minuter tills chipsen får lite färg.

  • Låt svalna helt och håller på bakplåten innan servering.



Jag rekommenderar detta till er som går på 5:2 dieten men även till er som vill vara lite nyttigare alternativt räknar kalorier.





Tack till Norstedts för boken.

Kommentarer

  1. Bättre sent än aldrig ;)
    Här hittar du bloggen om träning och kost, nystartad dock; http://malinsmission.wordpress.com/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar